Workshops marketing in de bouw

Print Friendly

Er gebeuren fantastische dingen in onze sector. Het is alleen wel van belang onze successen te eren en er bekendheid voor te genereren. Marketing in de bouw-, installatie- en vastgoedsector wordt dan ook steeds belangrijker.

Weet u, als uw organisatie een nieuwe koers wil gaan varen, welke positionering bij uw organisatie past en hoe u uw nieuwe positionering in de markt moet zetten?

En weet u, als u een nieuw product of een nieuwe dienst heeft ontwikkeld, hoe u uw klanten kunt bereiken?

Ik kan u helpen om met de juiste marketing succesvol uw (nieuwe) markt (opnieuw) te veroveren.

Samenwerking
Onderstaande workshops over marketing in de bouw zijn ontwikkeld in samenwerking met dr. Rosalinde Klein Woolthuis. Rosalinde is adviseur bij TNO en onderzoeker/docent aan de faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde, VU Universiteit Amsterdam. Zij promoveerde op een onderzoek naar technologische samenwerking en specialiseerde zich de afgelopen tien jaar in innovatie, duurzaamheid en samenwerking in de bouwsector.

Ik bied met Rosalinde de volgende workshops aan op het gebied van marketing in de bouw:

Titel Partner Kosten Tijdsduur
Vrij baan voor vernieuwing! Dr. Rosalinde Klein Woolthuis € 4.000* 1 dag
Hoe maak je een bouwproduct sexy Dr. Rosalinde Klein Woolthuis € 4.000* 1 dag

*Bedrag is voor een workshop in de Randstad met telefonische voorbespreking

Vrij baan voor vernieuwing!

In de bouw liggen veel kansen, nu en in de toekomst. En niet alleen in de vorm van mooie nieuwe producten en technologieën, maar vooral ook in het ontwikkelen en in de markt zetten van nieuwe concepten. Marketing in de bouw dus.

Maar, nieuwe zaken introduceren gaat nooit zonder slag of stoot: de markt ontbreekt (nog), wet en regelgeving zitten in de weg, samenwerking verloopt stroef… Hoe komen we uit deze sfeer van ‘het kan niet’ naar een weg om toch de kansen te grijpen? Hiervoor kunnen we de knelpunten niet negeren, maar moeten we de kansen pakken. Samen met die mensen die voor ons de knelpunten kunnen oplossen. Zo kunnen we de weg vrijmaken voor vernieuwing en succesvol met innovatie en marketing aan de slag.

De kosten voor deze workshop – die een dag duurt en door Rosalinde en mij samen wordt begeleid – bedraagt € 4.000. De workshop is geschikt voor 10 tot 15 personen. Mail naar rutten@constructief.org of bel 06-54245952 om de workshops marketing in de bouw te bespreken.

Hoe maak je een bouwproduct sexy
Vele sectoren slaagden er al in om van de saaiste producten een sexy product te maken. Een product waar mensen naar gaan verlangen. Dat mensen gewoon willen hebben en waar ze geld voor over hebben.

Neem nu crocs, waarschijnlijk de lelijkste (en goedkoopste?) schoen die ooit ontworpen is. En toch werden er een miljard van verkocht. Een ogenschijnlijk onaantrekkelijk product is aantrekkelijk gemaakt.

In de bouw passen we dit principe van marketing nog maar nauwelijks toe. En dat terwijl het voor de toekomst veel kansen biedt en het onderscheidend vermogen vergroot. Hoe kunt u een sexy product aanbieden? Met uw eigen producten, door eenvoudige toepassingen toe te voegen of door samen te werken met merken die al hot zijn (bijvoorbeeld een Tommy Hilfiger gevel)?

Tijdens deze workshop van een dag met de creatieve geesten uit uw organisatie, gaan we hier dieper op in. We kijken naar uw organisatie en naar welke vier p’s (product, prijs, plaats, promotie) voor u succesvol zijn. Welke link kunnen we leggen met andere sectoren en hoe kunnen we elementen gebruiken voor uw organisatie? Hoe komen we voor u tot succesvolle marketing in de bouw?

De kosten voor deze workshop van een dag bedragen € 4.000. Mail naar rutten@constructief.org of bel 06-54245952 om de workshops marketing in de bouw te bespreken.

Geef een reactie