Van Weerstand naar Transparant

Print Friendly

Boek social media in de bouwSamen met Inge Sijpkens schreef ik het boek ‘Van Weerstand naar Transparant; over het nut en het gebruik van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector’.

‘Van weerstand naar transparant’ gaat in op alle aspecten van het gebruik van internet en social media in de bouw, zoals websites en websiteoptimalisatie, Linkedin, Twitter, Facebook, etc. Hoe kun je dergelijke communicatiemiddelen succesvol inzetten en wat kunnen we leren van de successen van anderen?

Waarom internet en social media?
Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel ‘Waarom internet en social media’ beschrijft de veranderingen van de laatste jaren en bespreekt waarvoor je internet en social media als organisatie zakelijk kunt inzetten.

Je eigen of een bestaand platform gebruiken?
Het tweede deel ‘Je eigen online platform’ gaat in op websites, weblogs, community’s en webshops. Hoe kun je dergelijke middelen succesvol inzetten en hoe zorg je ervoor dat je goed gevonden wordt en de juiste bezoekers trekt?

Het derde deel ‘Gebruik maken van bestaande online platformen’ bespreekt de verschillende sociale netwerken, zoals Twitter, LinkedIn, Facebook, Hyves en Google+. Maar ook beeldgebonden platforms, zoals YouTube en Flickr, en locatiegebonden diensten, zoals Foursquare. Hoe werken deze social media, wat kun je er als organisatie mee en hoe boek je succes?

Pak het strategisch aan!
Het vierde deel ‘Een strategische aanpak van internet social media’ gaat in op het belang van een social media-code, online monitoring en de stappen die je als organisatie kunt doorlopen als je internet en social media strategisch wilt inzetten. Het laatste hoofdstuk werpt nog een blik op de toekomst. Wat kunnen we nog verwachten de komende jaren?

Inspirerende voorbeelden
Met dit boek willen we organisaties in de bouw-, installatie- en vastgoedsector laten zien hoe zij internet en social media succesvol kunnen inzetten. Dat doen wij niet alleen door te beschrijven hoe dat kan, maar ook aan de hand van vele inspirerende voorbeelden van organisaties uit de sector.

‘Van weerstand naar transparant’ bevat maar liefst 90 (!) cases van de succesvolle inzet van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Bekijk hieronder het filmpje.

Gratis lezen
Het boek is uitverkocht maar hier gratis te lezen.

Geef een reactie