Marketing in de bouw

Print Friendly

Hoe zet ik mijn nieuwe product of dienst in de markt?
Marketing in de bouw-, installatie- en vastgoedsector wordt steeds belangrijker. Er gebeuren fantastische dingen in onze branche en alhoewel er regelmatig geluiden te horen zijn dat er al jaren nauwelijks iets verandert weet ik uit ervaring dat dit niet klopt. Het is alleen wel van belang onze successen te eren en er door middel van marketing bekendheid voor te genereren.

Innovatie is overal, op grote en op kleinere schaal. Verandering is ook overal. Maar weet u, als uw organisatie een nieuwe koers wil gaan varen, welke positionering bij uw organisatie past en hoe u uw nieuwe positionering in de markt moet zetten?

En weet u, als u een nieuw product of een nieuwe dienst heeft ontwikkeld, hoe u uw klanten kunt bereiken? Ik kan u helpen om met de juiste marketing en communicatie succesvol uw (nieuwe) markt (opnieuw) te veroveren.

Durf onderscheidend te zijnOnderscheidend zijn; marketing in de bouw, installatie en vastgoed
Waar het om gaat is uw onderscheidend vermogen. Het moet voor een klant direct duidelijk zijn waarom hij of zij moet kiezen voor uw organisatie of uw product. Dat kan wel de prijs zijn, maar als we ons daar allemaal op richten is het niet onderscheidend meer. Misschien bent u wel heel servicegericht, kunt u klanten heel veel tijd besparen of heeft u zich gespecialiseerd. Innovatie vraagt om lef, om het ‘even helemaal anders doen’. Durft u tegen de stroom in te zwemmen?

Kansen benutten
Mijn kracht ligt in het vinden van kansen in de markt en het ontwikkelen en uitrollen van ideeën en concepten om deze kansen te benutten. Die kracht komt voort uit mijn ervaring met marketing in de bouw en wordt versterkt door de kennis die ik continu opdoe als innovator en aanjager en het netwerk dat ik heb opgebouwd als workshopbegeleider, spreker en adviseur.

Marktkennis
Om een nieuw product of een nieuwe dienst succesvol in de markt te zetten of een koerswijziging van uw organisatie succesvol door te voeren, is marktkennis van de diverse segmenten van de bouw-, vastgoed- en installatiesector onmisbaar. Marketing en communicatie hebben in onze sector een belangrijke toekomst. Hieronder een beknopt overzicht van wat ik op het gebied van marketing in de bouw voor u kan betekenen:

– Marketingstrategie ontwikkeling.
– Business development en innovatie.
– Verbinding leggen tussen marketing en verkoop.
– Marketingcommunicatie (zowel online, als offline).
– Marktonderzoek zowel kwalitatieve als kwantitatieve methoden.
– Corporatie communicatie (onder meer merken- en PR beleid).
– Organisatie van (grootschalige) bijeenkomsten en beurzen.
– Groot netwerk en in staat mensen met elkaar in verbinding te brengen.
– Projectmanagement.
– Journalistiek en redactioneel werk.

Tarieven
Bij voorkeur werk ik op basis van een fixed price voor een project. Zo weet u precies wat u kunt verwachten voor welk bedrag. Ik maak daarvoor graag een offerte. Het is uiteraard ook mogelijk om op urenbasis te werken. Het tarief is dan afhankelijk van de zwaarte, duur en intensiteit van de opdracht en varieert tussen de € 125 en € 175 per uur.

Persberichtenservice
Het opbouwen en bijhouden van een goede database met perscontacten is een tijdrovende zaak. Om mijn relaties hierin te ontlasten heb ik de – waarschijnlijk meest uitgebreide – persdatabase van bladen in de bouw-, installatie- en vastgoedsector opgebouwd. Ook PR is immers onmisbaar voor succesvolle marketing en communicatie. Lees hier meer over mijn persberichtenservice.

Referentie marketing in de bouw
“Marjet is een gedreven ondernemer die het talent heeft om enerzijds nieuwe activiteiten op te zetten en anderzijds bestaande initiatieven succesvol uit te bouwen en te managen.

Ik werk al enige tijd met haar samen in de Marketing Bouw en Vastgoed Groep en ben erg onder de indruk van haar organisatorisch vermogen en met name haar talent om zich in de conservatieve (mannen)bouwwereld, als vrouw, succesvol te zijn. Zij heeft het talent om de 3 P’s (Proactief, Positief en Projectmatig) goed te verenigen.” Gertjan Prins – Eigenaar Gertjan Prins Bouwen aan innovatie

Contact
U kunt mij bereiken via rutten@constructief.org of telefonisch op nummer 06-54245952. Ik help u graag verder als u vragen heeft of meer wilt weten over wat ik voor u kan betekenen op het gebied van marketing in de bouw.

Geef een reactie