Foto en CV

Print Friendly

Marjet RuttenHieronder vindt u een kort CV. Portretfoto’s kunt u desgewenst downloaden van Flickr.

CV Marjet Rutten

Marjet Rutten (1977) is vanaf 1998 werkzaam in de branche en wil bijdragen aan een dynamische, succesvolle bouwsector. Zij doet dit door organisaties bewust te maken van de ontwikkelingen om hen heen en hen concrete handvatten te geven hoe zij daarop in kunnen spelen. Innovatie en marketing zijn thema’s waar ze warm voor loopt. Zij maakte onderdeel uit van het Bouwteam dat door minister Spies in 2012 was ingesteld om te komen tot een Toekomstagenda bouw en ze was betrokken bij de uitwerking hiervan.

Regelmatig verschijnen er in de media (Duurzaam Gebouwd, Renda en Cobouw) columns en artikelen van haar hand. Ook heeft ze 5 boeken op haar naam staan, allen specifiek gericht op de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Thema’s zijn marketing, ontwikkelingen in de markt, wat internet en social media voor de sector betekenen, het belang van diversiteit en hoe je vernieuwing aanpakt. De prikkelende titels staan symbool voor hoe zij de sector wil uitdagen. ‘Van Yab Yum naar Dim Sum’ (2010), ‘Van weerstand naar transparant’ (2011), ‘Vrouwen kunnen niet bouwen’(2012), ‘Van ‘kan nie’ naar passie’(2013) en ‘Van maken naar raken’ (2015).

Met haar commercieel inzicht wil ze organisaties inspireren in hoe zij meer geld kunnen verdienen en meer tevreden klanten en medewerkers krijgen. Marjet helpt organisaties verder. Dat doet zij overigens op geheel eigen wijze. Ze houdt ervan om uit te dagen en te prikkelen, maar wel op een positieve manier. Marjet Rutten kan als een aanjager van vernieuwing worden gezien. Ze is enthousiast en enthousiasmerend. Een jonge vrouw die haar mannetje staat in de bouwwereld.

Contact
Voor meer informatie over lezingen en workshops kunt u contact met mij opnemen via rutten@constructief.org of telefonisch via 06-54245952.

CV in English
Marjet Rutten is a familiar face in the construction, installation and real estate market. She is well aware of the trends and developments in the sector. That knowledge she uses as a marketer and innovator. She is a regular publisher of articles and has been part of the Construction team set up by the Minister of Internal Affairs (Mrs. Spies) to achieve a Future Agenda for the construction market.

In 2015 she published her book on marketing en client focus in the construction, installation and real estate markets. In 2013 she published a book on changemanagement in those markets. In 2012 a book about women in the construction, installation and real estate markets. In 2011 she publised a book on the influence of, and how to use, internet and social media in the markets. And in 2010 she published her first book about the challenging future visions for the construction, installation and real estate markets.

Marjet Rutten (1977) has worked in the industry since 1996 and among other things, she is founder of ‘BouwKennis’ and ‘BauInfoConsult’. Her strength lies in finding market opportunities and developing and rolling out ideas and concepts to exploit these opportunities. She helps organizations further with commercial insights and by encouraging and enthusing others.

She does so, moreover, in her own way. Marjet likes to challenge and excite, but in a positive way. Marjet Rutten can be seen as a driver of innovation. A young woman who stands her ground in the building industry.

Geef een reactie