Anderen over mij

Print Friendly

Hieronder vindt u een selectie van referenties van mijn werk als managing partner bij BouwKennis en BauInfoConsult en van mijn werk als zelfstandig adviseur, workshopbegeleider en spreker.

Rens (L) Metz – Kamer van Koophandel: “Marjet heeft ons BIK congres op voortreffelijke wijze en met veel inspiratie geleid. Haar persoonlijke ontboezemingen over de rol van de consument in het proces zullen zeker een paar aanwezigen hebben doen nadenken. Mede daardoor kunnen we terugkijken op een geslaagd evenement.”  

www.soluz.nl “Tussen alle duurzame congressen en bijeenkomsten in de bouwwereld, zoeken wij altijd naar inspirerende verhalen. Meestel blijft het hangen bij de BREEAM en GREENCALC, die vervolgens door de bouwwereld soms zelfs als een last worden ervaren. Tijdens het GREENBUILD CONGRESS, waren hierop 2 uitzonderingen. Marjet Rutten zette een overtuigend verhaal neer over een omslag in de bouwwereld naar slimme oplossingen, efficiëntere processen, meer samenwerking, vooruit denken en vooral naar een beetje lef. Nikaj van Hermon sprak over TNT Green Office, een stoer en slim gebouw, een van de meest CO 2 efficiënte gebouwen van Europa, een vernieuwend proces, en een opdrachtgever met een grote duurzaamheidambitie. Dit inspireert!”

Selma Wobben – Manager Marketing & Communication, KONE BV: “Working with Marjet means that you are always looking forward for new challenges. Marjet is capable of transforming changes into business opportunities. She dares to take (calculated) risk. Besides that, it is very pleasant to work with her because she has a nice, open minded and spontaneous personality.”

Michiel Damhuis – Marketing Manager, ATAG:“Marjet owns a combination of creative and result driven traits. Based on services she provided when working for BouwKennis; we developed together a new service for our clients, which was implemented very quickly and flawless. Besides that, she’s a very nice person to work with.”

André Verhijde – Marketing Manager, Forbo Eurocol BV:“Marjet is het levende bewijs dat de bouw geen mannenwereld is. Een sterke persoonlijkheid met kennis van zaken en een ondernemend karakter die haar mannetje staat. Dankzij Bouwkennis is er nu een centrale plek met branche relevante informatie en met Marjet in het bestuur is NIMA Bouw & Vastgoed een club geworden waar je graag lid van bent. Als ik in de toekomst een interim adviseur of projectmanager nodig heb dan hoef ik in ieder geval niet ver te zoeken.”

Hans Boks – Marketing manager, ABB:“Marjet is een gedreven, doortastende vrouw met een groot inzicht in de bouw- en installatiemarkt. Haar grote netwerk en kennis van de materie maken haar tot een specialist in deze markt.”

Paul Jas – Marketing Verkoop Manager (MT) Owner Participation, Holonite BV Tholen/Halsteren: “Ik heb Marjet leren kennen als een aangename amicale persoonlijkheid. Met een enorme gedrevenheid en gepassioneerdheid is ze met haar werk bezig. Ze is een commercieel initiatiefrijk organisatie talent, analytisch sterk en ze beschikt over een sterk internationaal netwerk. Allemaal stuk voor stuk bijzondere eigenschappen en feitelijkheden die bijdragen aan deze uiterst uitzonderlijke en charmante persoonlijkheid.”

Erik Reissenweber – Manager Operations, USP Marketing Consultancy BV:“Marjet has a great drive, energy, enthusiasm for everything she puts her mind on. She’s fun to work with, has inspiring and creative solutions for both practical and commercial problems. She’s an example of the truth in: ‘when the going gets though, the though get going’.”

Rick van den Bos – Managing Consultant, USP Marketing Consultancy:“Marjet is eenvoudigweg bijzonder doortastend in alles wat ze doet. Ze heeft passie voor het vak en is bijzonder gedreven. Dat gecombineerd met uitstekende kennis van zaken, hoge intelligentie en een indrukwekkend netwerk binnen de bouw- en installatiesector maakt haar tot een uitstekende sparring-/zakenpartner.”

Michiel Sombroek – Managing Director, VELUX Nederland BV:“Ik heb Marjet leren kennen als een gedreven professionele vakvrouw. Ze heeft kennis van zaken, is open minded en is duidelijk in haar communicatie.”

Gertjan Prins – Eigenaar Gertjan Prins Bouwen aan innovatie: “Marjet is een gedreven ondernemer die het talent heeft om enerzijds nieuwe activiteiten op te zetten en anderzijds bestaande initiatieven succesvol uit te bouwen en te managen. Ik werk al enige tijd met haar samen in de NIMA Bouw en Vastgoed groepering en ben erg onder de indruk van haar organisatorisch vermogen en met name haar talent om zich in de conservatieve (mannen)bouwwereld, als vrouw, succesvol te zijn. Zij heeft het talent om de 3 P’s (Proactief, Positief en Projectmatig) goed te verenigen.”

Theo Kramer – Sales Director EMEA, Carrier Holland Heating:“Gedurende de intensive contacten met Marjet Rutten heb ik haar leren kennen als een zeer gedreven directrice met een bovengemiddeld ontwikkeld niveau voor relaties en marketing en de juiste vertaling hiervan in concrete acties. Haar ondernemerschap en kennis van de totale bouwsector is indrukwekkend. Daarnaast is Marjet van nature een collega waarmee samenwerken als vanzelfsprekend is. De door mij in opdracht gegeven onderzoeken zijn afgeleverd met hoge kwaliteit. Ik ga er zonder meer vanuit dat de tot nu toe uitgevoerde projecten door alle opdrachtgevers bijzonder zijn gewaardeerd.”

Jan Paul Schop – Oprichter en managing director USP Marketing Consultancy:“Marjet is a power woman. A real entrepeneur who is easy going in making contacts, building a network and starting a company.”

Wim Voskamp – Directeur Mastermate: “Marjet heeft gedreven en enthousiast veel ontwikkelingen in de bouwkolom op een luchtige maar pakkende wijze voor het voetlicht weten te brengen. Zij ging hierbij de discussie niet uit de weg en gaf blijk van een behoorlijke kennis van de processen de bouw. Vanuit haar netwerk kon ze veel ook staven met uitspraken of ontwikkelingen bij bouwers. Het was een leerzame en interessante sessie!”

Norma Drost – secretaris VNO-NCW Oostland | marketingmanager VNO-NCW West:“Ik dank Marjet voor haar enthousiaste lezing op onze BouwPower bijeenkomst 27 oktober jl. Zij heeft hier gesproken voor een groep van ruim 50 ondernemers uit de bouwkolom. Marjet heeft met haar presentatie duidelijk gemaakt dat het met het oog op de toekomstige (o.a. technologische) ontwikkelingen van groot belang is dat de bouwsector mee-innoveert. Er zal een cultuuromslag moeten plaatsvinden waarbij meer en beter met de klant wordt gecommuniceerd en waarbij meer risico’s genomen worden (onderscheidend zijn). De presentatie was heel levendig met foto’s van praktijkvoorbeelden en korte en duidelijke boodschappen. Als een vrouw in de bouw had ze van het begin tot het eind de aandacht van de deelnemers en dat is absoluut een compliment waard.”

Geef een reactie